Ford Fiesta - 6. generace ( 2008 - )


Ford Fiesta - 6. generace ( Mk.6 ) Ford Fiesta šesté generace se veřejnosti poprvé představil jako koncept Ford Verve na frankfurtském autosalonu v září 2007. Je postaven na nové platformě Ford global B-car platform, kterou mj. sdílí např. s Mazdou 2, a jedná se o první vůz vyvinutý systémem globálního produktového vývoje GPDS (Ford Global Product Development System).
I tato verze je někdy ve Velké Británii mylně označována za generaci VII, což je způsobeno poměrně výrazným faceliftem generace čtvrté.
Jedná se o první Fiestu, kter je prodávána v masivním měřítku po celém světě. Montáž probíhá v : Almussafes ve Španělsku, v Chongqing v Číně, v Cologne v Německu, v Cuautitlán v Mexiku (2010) a v Rayong v Thajsuo (2010).

Ford Fiesta - 6. generace ( Mk.6 ) V současné době se Fiesta šesté generace prodává v několia verzích výbavy, např.: Ambiente, Trend, Ghia, ECOnetic, Sport / Zetec a Titanium. Ford také například předpokládá, že více než 85% objednávek na Fiesty šesté generace bude obsahovat také multifunkční displej. Poprvé také bude ve výbavě dálkové centrální zymkání s tzv. "Ford Power" startovacím tlačítkem, a USB port pro přenosné hudební přehrávače.

Model ECOnetic Ford poprvé předvedl v roce 2008, výroba byla zahájena v roce 2009. Jedná se o úsporný a ekologický vůz s motorem 1.6 Duratorq TDCi s filtrem pevných částic (98g/km oxidu uhličitého). Dalšími úpravami pak jsou zejména aerodynamické úpravy a drobná redukce hmotnosti. ECOnetic dosahuje odhadované spotřeby paliva 3.6 L/100 km. Při zkouškách na dálnici dokonce Ford Fiesta ECOnetic překonal hybrid Toyotu Prius.

Výrabí se také mnoho modifikací - jak sportovní modely Sport / Zetec / RS / 140, tak i užitkový model Ford Fiesta Van (premiéra na veletrhu užitkových vozidel IAA 2008 v německém Hannoveru) / Sport Van.


Stručná charakteristika:
Karoserie: 3- a 5-dveřový hatchback, 4-dv. sedan
Platforma: Ford global B-car platform
Převodovka: 5-st. manuální nebo 4- st. automat

Další články: