Ford Fiesta - 1. generace ( 1976 - 1983 )


Ford Fiesta - 1. generace ( Mk.1 ) Začátkem roku 1970 vzrostla poptávka evropských spotřebitelů po vozech třídy supermini. V té době měl Ford v nabídce jako nejmenší vůz pouze model Escort, který měl motor uložený ve předu a pohon zadních kol - tehdejší obvyklý koncept. Konkurenti však přišli s menšími vozy, které měli poháněna přední kola. Ford byl tedy nucen zareagovat.
Původní plány charakterizovaly nový model jako auto, které bude o 100 dolarů levnější než-li Escort, rozvor by mělo mít delší než Fiat 127 ale celkovou délku kratší než zmíněný Escort. Koncept tohoto vozu byl schválen r. 1973 s tím, že zákazníky tohoto vozu budou lidé po celé Evropě, zejména pak především ženy.

Později také přišel na řadu výběr jména. Ve hře byly následující názvy: Amigo, Bambi, Bebe, Bravo, Bolero, Cherie, Tempo, Chico, Fiesta, Forito, Metro, Pony a Sierra. Nejvíce hlasů získalo jméno "Bravo", nicméně Henry Ford II výsledek hlasování neuznal a nový Ford nechal pojmenovat jako "Fiesta".

Ford Fiesta - 1. generace ( Mk.1 ) První Ford Fiesta sjel z výrobních pásů v roce 1976. Použit zde byl motor "Ford Kent" (rozvod OHV) přezdívaný "Valencia" podle nové továrny ve španělském městě Almussafes ve Valencii.
V nabídce byla pouze jediná karosářská varianta - 3-dveřový hatchback s 4-rychlostní manuální převodovkou Ford BC4.
Nový model byl na trzích poměrně úspěšný a tak miliontá Fiesta sjela z výrobních pásů již 9. ledna 1979. Výroba Fordu Fiesta první generace byla ukončena v roce 1983.

Stručná charakteristika:
Karoserie: 3-dveřový hatchback
Převodovka: Ford BC4 4-rychlostní manuální
Rozvor: 2 286 mm
Délka: 3 565 mm
Šířka: 1 567 mm
Výška: 1 360 mm
Palivová nádrž: 34 L

Další články: